måndag 16 mars 2015

Skåne vs Halland 2015

Som den Halläning jag är tänkte jag bara berätta att årets Skåne - Halland match i luft är avgjord och att Halland segrade!

Kort förklarat så tar båda lagen ut ett lag bestående av 6 seniorer, 3 dam & 3 herr, och 4 juniorer, 2 dam & 2 herr. Inom sin egen klass lottas man mot en i motståndarlaget och sedan skjuts en match mot den här personen enligt sportregler. 1p för vunnen match. Länet med flest poäng vinner, vid lika avgör totalen.

Årets match höll i I16/Lv6, alltså i Halland och skåningarna som vunnit de senaste åren kom dit lika kaxiga som vanligt och Halland svarade inte sämre på de. Det brukar alltid bli lika spännande då båda lagen brukar innehålla skyttegymmare som gör det hela mycket mer viktigt att vinna ;)
I Halland tävlade då jag och för Skåne hade vi Andreas. För min del gick skyttet bra, 409.9 men det var inte förrän sista skottet jag avgjorde och vann min match. Andreas var inte speciellt nöjd och förlorade sin match. Många matcher var väldigt jämna, men tillslut segrade Halland.
Efter det bjuds det som alltid på smörgåstårta och alltihop var lika trevligt som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar