söndag 16 mars 2014

Viktig match i Skåne!

Igår ägde något mycket viktigt rum i Vellinge, nej jag pratar inte om Andreas 19årsdag. Jag syftar på länsmatchen mellan Skåne och Halland. Speciellt prestigefyllt då båda lagen hade varsin skyttegymmare (mig och Andreas).

Om ni inte vet hur det går till så är det så att 3 damer, resp. herrar lottas mot varandra och 2 damjuniorer, resp. herrjuniorer. Så varje lag har totalt 10 skyttar. Sedan möter de varandra i en 40/60 skottsmatch med sportregler. Den som vinner tar ett poäng till laget. Laget med högst total vinner vid lika.

I skånes lag hade vi bland andra Andreas,  Marcus och Sarah. Själv tävlade jag för mitt Halland. Andreas var inte speciellt nöjd efter att han skjutit men hans Skåne tog i alla fall 3 av 5 poäng på killsidan. Jag började mina 30 första bra och låg på 308.8 sen tappade jag till 408.3 men vann min match. Men även här tog Skåne en 3poängare och resultatet slutade 6-4, plus totalen som Skåne tog hem. Grattis skåne, vi tar er nästa år! Sedan efter man skjutit bjuds det som enligt traditionen på smörgåstårta, trevligt trevligt :D

Samtidigt i en annan del av Sverige hölls uttagningen till Youth League där Nattis höll till. En av sina matcher sköt hon nytt pers på mycket imponerande 415.2! Förutom nytt pers blev hon även uttagen och ska skjuta i Lettland senare i April. Grattis, grattis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar