lördag 7 december 2013

Västra Götaland VS Halland

Idag var det dags för den traditionella länsmatchen mellan Västra Götaland och Halland som iår går i Kinna. Det går till så att varje län består av ett lag på 10 skyttar (3damer, 3herrar, 2damjuniorer, 2herrjuniorer) där man lottar vem i samma klass ur det andra laget man kommer att tävla mot. Sen skjuter man enligt sportreglerna och vinnaren av de två får en poäng. Blir det 5-5 skiljer man med lagets totalpoäng.

Till Västra Götalands nackdel så är det denna helgen läger i Sävsjö och varken Ida eller Louise kunde delta. Så från skyttegym hade vi i varsitt lag mig och Nagy. Vi sköt båda bra och Nagy vann sin match med 602 mot 600,8 om jag inte minns fel. Själv var jag jättenöjd över mitt pers på 411,4 och vann min match jag med. Det slutade 5-5 men eftersom VGs ena skytt hade fått lämna WO så vann Halland lätt totalen, så 6-5 var det slutliga resultatet. Efteråt bjöds det på smörgåstårta och pepparkaka, vilket var mumsigt värre!

Nu i helgen går även regionala kvalet och vi från skyttegym skjuter imorgon kl. 10.45 & 13.45.

Den såg godare ut före jag tog bort allt jag ansåg inte var gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar