lördag 24 maj 2014

Grillkväll

I torsdags kväll hade vi våran allra sista temakväll för denna terminen och det blev så klart en grillkväll med tanke på det fina vädret som har varit de senaste dagarna. En annan anledning var att vi ville inviga den nya uteplatsen vi har fått framför elevboendet.

Centralköket stod för potatis, sås, sallad och vattenmelon, Marie stod för vitlöksbröd och glass och vi andra stod för eget kött att grilla. Vi började vid 18 tiden med att starta grillarna och under tiden spela vissa kubb. Det tog sin lilla tid innan alla hade fått sitt grillat men när väl et var klar satt vi alla och åt i gräset.
När alla var mätta och belåtna bjöd jag på rabarberpaj som jag hade bakat kvällen innan. Tillsammans med glassen var det en perfekt avslutning på kvällen och för de som är lite mer kräsna fanns där en päronpaj.
Att jag bjöd på paj var delvis för att jag är snäll och att jag tog mitt körkort i torsdags :D

Vi hade alla en super mysig kväll tillsammans och tackar Marie för alla trevliga temakvällar och ser fram emot nästa termin.  

Nu är det inte mycket av skolan kvar, bara 3 veckor till skolavslutningen och då börjar vi nästa vecka med fotbollsturnering, nästa helg är det GP i Trollhättan följt av balen för oss 3:or och sedan Sommarlov!!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar